Eerste weken Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Samir Verkuijlen - WaarBenJij.nu Eerste weken Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Samir Verkuijlen - WaarBenJij.nu

Eerste weken Curacao

Door: Samir Verkuijlen

Blijf op de hoogte en volg Samir

23 Augustus 2013 | Curaçao, Willemstad

Hier zit ik dan, Curacao.
Voor sommige onverwachts en andere hebben juist het hele geregel compleet meegemaakt. Wat kan ik zeggen haha, ondanks dat ik van mijn mooie Nederland hou, kan ik er niet omheen dat ik verliefd ben op reizen, nieuwe culture leren kennen en het ontmoeten van nieuwe mensen/vrienden. Daarbij had ik zelf ook niet verwacht al weer in zon korte tijd op dit half rond te zitten. Kort gezegd is het afgelopen jaar voor mij een van mijn moeilijkste jaren ooit geweest. Zonder in detail te gaan is er gewoon op zoveel verschillende gebieden het (vervelende) onverwachte gebeurd. Zo goed dat alles in Amerika ging, zo onmachtig voelde ik me toen ik terug was in Nederland.
Maar goed het positieve aan alles is natuurlijk weer dat je er veel sterker uitkomt en weer heel goed ziet wie en wat belangrijk is in je leven. Om mezelf weer helemaal terug te vinden wist ik dat ik een nieuw uitdaging moest hebben en een nieuw avontuur aan moest gaan buiten Nederland. Dankzij goede vrienden, connecties en natuurlijk veel eigen inzet, heb ik mijn eindstage in Curacao kunnen regelen. Hiermee hoop ik mezelf terug te vinden, alle gebeurtenissen om te zetten tot een positieve en heldere kijk op het leven met hierna nog veel meer ervaring en wijsheid. Voor ik verder ga wil ik wel hierbij nog alle mensen bedanken die mij het afgelopen jaar hebben gesteund en geholpen, of gewoon weg erbij waren bij de mooie herinneringen ^_^. Deze mensen weten zelf wel wie ik bedoel.

Curacao:
Ik hou het kort. Ik ben hier 2 weken en ik voel me nu al ongelofelijk gelukkig. Ik ga met heel veel plezier naar mijn werk (waar ik verder weinig over kan zeggen), heb alweer veel leuke nieuwe mensen leren kennen, waarvan ik weet dat daar weer mooie vriendschappen uit gaan komen. Ook heb ik geleerd om weer is minder te stressen, en gewoon alles op me af moet laten komen. Het leven is namelijk veels te mooi om constant over te stressen, iets wat ik na Amerika weer was vergeten.
Grappig is dat ik ook veel reizigers ben tegen gekomen, onderling wissel je verhalen uit en kom je erachter dat de meeste dezelfde vervelende en leuke ervaringen hebben na en tijdens het reizen, wat ervoor zorgt dat je al heel snel een klik hebt.

Verder woon ik in een studio in het centrum van Willemstad. Wat wel heel relaxt is, aangezien ik heel snel bij de bus ben, veel studenten om me heen wonen en ik maar een paar min van het strand af zit en de lokale kroegen. Ook heb ik al verschillend lokaal voedsel gegeten wat best goed te doen is haha. Velen van jullie zullen gehoord hebben dat het heel gevaarlijk is in Curacao en veel negatieve verhalen meekrijgen, ik zelf ervaar dit nu nog niet zo. Maar ik denk dat het ook een verschil is qua mentaliteit. Er zijn namelijk genoeg studenten die met hun iPhone zat over straat lopen en dan op de verkeerde plaatsen de verkeerde aandacht trekken. Daarbij kent iedereen elkaar dus zal er op 300 stagiaires echt wel iemand een keer overvallen worden, wat gelijk wereld nieuws is op zon klein eiland. Dus voor de mensen thuis, ben gerust het is hier echt niet zo gevaarlijk, je moet gewoon wat meer opletten.

Dit is het voor nu, ik weet niet hoe vaak ik dit ga bijhouden maar ik vond dat ik sommige van jullie nog een uitleg verschuldigd was, en dit was voor mij de makkelijkste manier. Bedankt voor het lezen, en voor iedereen die er in mijn leven is, thank you for being you ^_^.

  • 23 Augustus 2013 - 01:48

    Marcella:

    Leuk om te lezen, ik ben benieuwd wat je nog meer tegenkomt in Curacao! Have fun!

  • 23 Augustus 2013 - 12:05

    Mark:

    Haha leuk man!

  • 23 Augustus 2013 - 20:57

    Léon:

    Supertof dat je het zo naar je zin hebt in Curacao :D Wat mij betreft hebt je het dik verdiend!

  • 23 Augustus 2013 - 20:58

    Mieke:

    Nou Samir dat ziet er al goed uit, geniet en we blijven je volgen. Doei

  • 23 Augustus 2013 - 22:05

    Christa:

    Mooi om te lezen dat je het al helemaal naar je zin hebt, geniet ervan. En over lokaal voedsel gesproken, ik hoop dar wat je van de week hebt gegeten beter smaakte dan het eruit zag. Ik dacht dat je erwtensoep op had , flink op stap was geweest en toen......


  • 24 Augustus 2013 - 18:56

    Jeanny:

    Super Trots op je !! en overtuigd dat je daar weer een onvergetelijke leuke tijd krijgt ;) xx

  • 25 Augustus 2013 - 06:25

    Samir Verkuijlen:

    Haha, dankjewel iedereen. Ik ben ervan overtuigd dat ik het tof ga hebben aangezien ik het nu al geweldig vind :D. En tante Christa, dat smaakte idd. beter dan het eruit zag haha :P.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samir

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 13864

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 20 Januari 2014

Eindstage Curacao

10 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Stage America Missouri State University

Landen bezocht: