Mardi Gras vs Carnaval. - Reisverslag uit Saint Charles, Verenigde Staten van Samir Verkuijlen - WaarBenJij.nu Mardi Gras vs Carnaval. - Reisverslag uit Saint Charles, Verenigde Staten van Samir Verkuijlen - WaarBenJij.nu

Mardi Gras vs Carnaval.

Door: Samir Verkuijlen

Blijf op de hoogte en volg Samir

19 Februari 2012 | Verenigde Staten, Saint Charles

Maar een feestpost, aangezien ik dat nog vrijwel nooit heb gedaan hier.

Ik ben dit weekend naar St Louis gegaan met Greg en Jean. St Louis is 3 uur van Springfield vandaan. We gingen onze vrienden opzoeken die we hebben leren kennen bij het feest waar mijn oom moest draaien. Het zijn super toffe mensen en heel gast vrij. We blijven daar tot morgen (maandag).

We kwamen vrijdag avond aan, waar we al begonnen aan de pre party van Mardi Gras. Ik heb die avond weer veel nieuwe bier spellen leren kennen. Volgens mij was het een goed feestje, want ik had op 4 verschillende plaatsen geslapen die avond, waaronder een keer in de badkuip. Ik ben nogal makkelijk met een slaapplaats uitzoeken :). Wat mij ook een gemakkelijke gast maakt. Vervolgens stonden we om 10 uur op om vanuit St. charles naar St. Louis te gaan. Geen koppijn :D :D, wel ziek vanwege de kou en honger :P. Eenmaal in St Louis werkte ik de honger weg dmv een heerlijke Subway. Toen ik aan kwam merkte ik dat ik in een gekkenhuis was beland. Het leek op carnaval maar dan op een Amerikaanse manier, helaas heb ik hier geen foto's van waar ik ontzettend van baal maar ik wou mijn camera hier niet voor riskeren.

Even een uitleg. St. Louis is na New Orleans de plaats waar Mardi Gras het meest uitbundigst wordt gevierd. Het is een soort van 1 dag Extreem Carnaval. Weer een excuses om te drinken dus.

Complete straten waren vol met mensen, Parades met versierde wagen, mensen die verkleed waren. Het enige wat wel anders was, was dat er constant kettingen werd gegooid. Je zag die overal liggen, en er was ook een soort van verzamelgekte. Laat ik het zo zeggen, vele charmante dames vonden het niet erg om hun boezem te laten zien om een ketting te bemachtigen. Beetje shokkend maar het went wel, de Amerikaanse films zijn er niet overdreven mee. Vandaar ook een beetje hypocriet soms denk ik, over het hele seksuele gedeelte alsof dat soms een taboe is.

Het grappige is, dat veel mensen aan mij vroegen of ik carnaval niet miste, en vervolgens ik een dag later gewoon een soort van Carnaval aan het vieren ben in Amerika. Op dezelfde tijd dat het in Nederland aan de gang is.

Dus toen de mensen hier tegen mij zeiden dat dit echt extreem was, kon ik met een glimlach zeggen dat ik wel wat gewend was. Toch was het wel heel indrukwekkend. Vooral omdat de straten hier heel groot zijn, en toch alles vol staat. En complete huizen vol staan met feestende studenten en jongeren. Je kon gewoon ergens binnen lopen en daar verder feest vieren.

Vanavond nog ff lekker uitgaan in St. Charles en morgen terug naar Springfield. Gelukkig is het morgen president day dus heb ik een day off :).

Mensen, veel plezier met Carnaval vieren, ik vermaak me hier ook prima. Over een paar weken ben ik 21 en kan ik WEER legaal drinken en uitgaan.
Ik zal binnenkort weer een update uitbrengen. En misschien dat ik het voortaan d.m.v. video's ga doen :).

See ya

  • 20 Februari 2012 - 08:39

    Jeanny:

    Ik heb altijd wel gezegd dat je `n Zondags kind bent :D Die mazzel heb jij nu weer geen NL Carnaval, maar val je toch weer midden in het feestgedruis daar. Wel apart met die ( kettingen ) maar goed dat je de ring niet aan `n ketting hebt gedaan :P met al die opdringerige Amerikaanse dames ;-) ;) . En ja het klopt dat je overal kan slapen hah , je slaapt zelfs rechtop , is ook `n talent hoor. Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt, is je zo gegund jongen. Fijne President Day morgen! Veel liefs uit Dinther xxx

  • 21 Februari 2012 - 17:26

    Samir Verkuijlen:

    Na de geweldige tag update op mijn facebook van mijn geweldige vrienden in Nederland. Moet ik zeggen dat carnaval dik heeft gewonnen :P.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samir

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 13879

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 20 Januari 2014

Eindstage Curacao

10 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Stage America Missouri State University

Landen bezocht: