Awesome Day :D - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Samir Verkuijlen - WaarBenJij.nu Awesome Day :D - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Samir Verkuijlen - WaarBenJij.nu

Awesome Day :D

Door: Samir Verkuijlen

Blijf op de hoogte en volg Samir

09 Februari 2012 | Verenigde Staten, Springfield

Na al die feest posts dacht ik:
Toch maar een keer iets posten over wat ik hier nu doe.

Na een aantal weken aanklooien en veel socializen heb ik wat projecten binnen gesleept. Voor sommige die het nog niet wisten, toen ik naar Amerika ging was het bij aankomst nog steeds onzeker of ik een stage kon regelen of niet. Ik moest er maar vanuit gaan dat ik genoeg had te bieden om een plek ergens te vinden. Nou dat is gelukt :D.

Na wat weken moeilijk op gang komen heb ik wat plannen, documentatie en wat research gedaan/gemaakt. Eerst waren die afgekeurd door mijn supervisor in Nederland, maar na wat kritische feedback van mijn supervisor en door een goede vriendin heb ik deze behoorlijk verbeterd.

Toen ik deze plannen liet zien aan mijn projectleiders in Amerika waren ze erg onder de indruk. Schijnbaar zijn wij Nederlanders nogal van de documentatie, want dat kennen ze hier niet echt.

Ik kreeg een aantal opdrachten maar ik had nog niet echt veel speel ruimte. Als je de voedselketen had dan stond ik onder plankton zoals ik dat altijd lachend tegen mijn projectmembers zei.

Na mijn vernieuwde planning kwamen mijn projectleiders en ik erachter dat we eigenlijk verrektes weinig tijd hadden.

Ik had 1 week de tijd om 1 side project af te ronden die ze me maar hadden gegeven om bezig te houden en daarna moest ik gelijk door naar het hoofdproject aangezien de afronding daarvan 8000 dollar kan besparen, mits we de deadline halen.

Niemand ging ervan uit dat ik mijn side project binnen 1 week af kreeg dus moest ik al mijn bevindingen maar documenteren. Toch is het mij na 3 lange dagen hard werken en onderzoeken gelukt om het project af te ronden.
Dit tot verbazing van vele.
Hier ben ik erg trots op aangezien de IT department hier al 2 maanden mee bezig was en het probleem niet kon oplossen. Dit heeft me vandaag flink in waarde laten stijgen, en heb ik wat meer aanzien gekregen. Ik heb nu de rechten van meneer plankton en ben nu hoofdmember van een ontiegelijk tof project.

Als ik dit nieuwe hoofdproject volledig afrond voor dat ik terug ga naar Nederland dan heb ik iets groots op mijn cv staan, maar ben ik ook extreem trots op mezelf.
Dit is het project waar de school 8000 dollar per jaar mee gaat besparen. Het heeft een strakke deadline en als die niet gehaald wordt dan kost het ons 8000 dollar voor het aankomende jaar.

Het enge alleen wel is, is dat ik samen met mijn projectleider de enige ben die dit nieuwe systeem gaan leren. Aangezien maar een van ons een training van 2000 dollar kan volgen (wat uiteraard meneer plankton niet is) moet ik alles testen, researche en het nieuwe te implementerende systeem kennen, voor hij klaar is met zijn training.

Sterker nog, ik heb al alle plannen gemaakt. Mijn projectleider volgt alleen de training. Daarnaast moet ik met mijn bevindingen waarschijnlijk de rest van de projectmembers trainen. Ook moet ik vergaderingen maken tussen de verschillende IT departments omdat het project over meerdere departments gaat.

Tof is wel dat vandaag werd gezegd dat ik mijn cv waar maakte, waar ze schijnbaar hier erg van onder de indruk zijn.

De verantwoordelijkheid is zo groot, en mensen hebben nu ook echt een verwachting van mij. Aangezien het systeem nog maar 2 weken uit is en geen documentatie van is, maakt dit het me ook niet erg makkelijk.

Ik hoop niet dat ik verwaand of opscheppend overkom voor de mensen die dit lezen, maar ik ben gewoon heel trots wat ik vandaag bereikt heb. Tegelijkertijd vind ik de druk nu wel een beetje eng. Toch heb ik wel het gevoel dat het me wel gaat lukken. Aangezien ik dit project op mijn naam wil zetten. Ik ben dan een van de eerste :D.

Lukt het me niet, dan verschuil ik me gewoon onder het feit dat ik nog maar een student ben.

Volgens mij was deze nog langer dan de voorgaande, maar het was ook een awesome day.

Veel plezier met de sneeuw, mensen in holland. Ik heb wat foto's gezien en man volgens mij had ik het niet zo achter gelaten. Ik spreek jullie nog wel en sorry als ik niet altijd reageer op skype of facebook maar met het tijdverschil en de drukte komt het vaak heel slecht uit.
Thanks for reading.

See ya




  • 09 Februari 2012 - 09:12

    Jeanny Verkuylen:

    He, he Eindelijk iets Nuttigs aan het doen :P Ik ben trots op je, maar dat wist je al :) Al weer een maand in USA ...
    Wij gaan hier op naar `t Carnaval, en jij op naar je Verjaardag & St. Patrick's Day ;) O JA Foto`s ... Foto`s ... Foto`s ...

    Sweet dreams, Liefs uit Koude Holland xxx

  • 09 Februari 2012 - 09:47

    Christa:

    Samir,

    super en veel succes met je project.

  • 09 Februari 2012 - 14:00

    Jeanny:

    Good Morninggggggg Mister PLANKTON, Tijd Om weer de Bodem te gaan verkennen :) Have a Nice day !! Kus kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samir

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 13891

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 20 Januari 2014

Eindstage Curacao

10 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Stage America Missouri State University

Landen bezocht: