Crazy weekend - Reisverslag uit Saint Charles, Verenigde Staten van Samir Verkuijlen - WaarBenJij.nu Crazy weekend - Reisverslag uit Saint Charles, Verenigde Staten van Samir Verkuijlen - WaarBenJij.nu

Crazy weekend

Door: Samir Verkuijlen

Blijf op de hoogte en volg Samir

06 Februari 2012 | Verenigde Staten, Saint Charles

Terwijl ik dit typ val ik bijna in slaap.
Ik heb in 3 dagen maar 5 uur geslapen.
Maar ik vond dat ik van dit extreem toffe weekend toch een verslag van moest maken.

Zoals sommige wisten kwam afgelopen weekend mijn lieve oom naar st. Charles om daar house music te draaien.
Omdat de Zaterdag mijn oom kwam en Zondag Superbowl was, heb ik vrijdag constant aan school gewerkt om vooruit te lopen. De projecten worden nu erg serieus maar ook heel tof en de lessen komen er ook boven op. Wat er voor zorgt dat ik 50 uur per week bezig ben met school en stage.

We gingen met 4 vrienden op zaterdagochtend om 12 uur richting St. Charles. De rit is 3 uur vanaf Springfield. Grappig is dat je er al snel aan wendt en het niet ver vind, terwijl in Nederland je al door het halve land bent. Aangezien ik niet had geslapen was tijdens het rijden een mooie gelegenheid om wat te pitten.

Na 3 uur kwamen we dan aan in St charles. Ik had daar een motel voor 50 dollar geboekt, wat er gewoon precies uit zag als in de films. Na wat google gingen we naar downtown St charles om wat bier te gaan drinken, drank in te slaan en wat cultuur te zien. We wouden naar Frenchtown gaan, maar dat stelde vrij weinig voor.
Wel heb ik de Missouri river gezien, wat ook wel leuk was.

Rond 7 uur in de avond belde mijn Oom me op. Hij had voor mij en mijn vrienden gratis Vip kaarten geregeld. Uiteraard vonden mijn vrienden en ik dat helemaal tof, aangezien de kaarten 75 dollar per stuk kosten. Na wat indrinken en de plaats een beetje te verkennen gingen we om 10 uur richting de Family Arena, where the magic al happened.

Aangekomen zei ik stoer mijn naam en keken mijn vrienden met ongeloof aan hoe we de VIP kaarten kregen. Ja dat was wel ff leuk 2 be honest :P.
Eenmaal binnen viel me gelijk op dat
de dance scene een beetje eruit zag als 7 a 8 jaar geleden in Nederland. Tenminste de manier van kleden. Dat was wel grappig.

Na wat muziek geluisterd te hebben van wat dj's sprak ik mijn oom via de telefoon en konden we backstage om hem te ontmoeten.
Hij onthaalde me met zijn grote glimlach en ik was blij dat ik weer een familielid zag na 3 weken USA. Ook was het heerlijk om weer ff Nederlands te spreken. Helaas kom je altijd tijd te kort om bij te praten, maar was het genoeg om elkaar weer ff up te date. Ook kon ik hem mijn gifts voor holland geven, en kreeg ik van mijn oom een beschermengel en een kaart van mijn lieve oma.

Daarna moest mijn oom op. En genoten ik en mijn vrienden van zijn geweldige show. Het toffe was dat echt hele publiek los ging, wat me stiekem wel trots en heel gelukkig van binnen maakte. Maar goed het is ook een van de beste dj's ter wereld :D. Zoals de Amerikanen het zo mooi zeide: Marcov was killing it. He just Killed the whole show by himself.

Een van de mooiste complimenten die ik die avond had gehoord was van mijn vrienden. Ik kreeg namelijk de hele dag vragen over hoe mijn oom is. Aangezien ik heel gewoon deed over mijn oom en zei: you'll see when you meet him. Waren ze geshockt toen mijn oom gewoon lekker nuchter met hun over voetbal, weer en koetjes en kalfjes praatten.

De reactie: Woow your uncle is so cool, he is just... just... like us, he is a really normal guy :P.

Na de afsluitingsact van mijn oom, nam ik afscheid en werden mijn vrienden en ik uitgenodigd door amerikanen voor een huisparty. Uiteindelijk, heb ik daar een super toffe tijd gehad en weer veel nieuwe vrienden erbij gekregen. Uiteindelijk heb ik niet eens in het motel geslapen en zijn we de hele nacht bij onze nieuwe vrienden geweest. Ik ga ze binnenkort weer opzoeken met een of andere grote feestdag in St Louis.
Vervolgens om 9 uur in de ochtend ging ik 1 uurtje slapen en lag ik met een grote glimlach in bed, nadenkend wat er allemaal was gebeurd die dag.

Het gevoel was onbeschrijfelijk.

Na 1 uurtje slapen, was ik redelijk van het padje af. En wist ik ff niet waar the hell ik beland was. Vooral niet toen er een kat recht op mijn schoot lag. Uiteindlijk afscheid genomen en terug naar Springfield.

Eenmaal in Springfield heb ik me snel omgekleed, gedouched en ben ik met wat amerikaanse vrienden de superbowl gaan kijken.

Uitleg: Superbowl is de finale van het amerikaanse football seizoen. Met heel veel grappige reclames, veel eten, veel drinken en vooral veel plezier.
Ik heb me die avond goed vermaakt maar ik ben nu wel moe.

Als ik nu terug denk wat er dit weekend is gebeurt dan voel ik me zo gelukkig, maar ook trots op mijn familie en op mijn Nederlandse roots. Ook door de ontmoeting met mijn oom en alle house music wat ik nu als iets nederlands beschouw, mis ik stiekem mijn vrienden en familie een klein beetje.

Binnenkort komen weer nieuwe foto's op Facebook en zal ik ook is beginnen met wat foto's op deze site te plaatsen.

Mensen, I'm proud to be Dutch, proud to be here but i'm also proud of my Family and friends. Ik mis jullie alle stiekem wel een beetje, maar goed ik geniet tegelijkertijd ontzettend veel hier. Thanks for reading, en binnenkort is het verslag wat minder lang haha.

See ya

  • 06 Februari 2012 - 07:18

    Jeanny Verkuylen:

    Heerlijk dat je zo`n geweldig weekend hebt gehad :) En wij missen je ook hier, maar omdat het zo geweldig met je gaat daar is het te doen. Alleen moet je ook Slapen want anders komt er in Juni zo`n uitgeblust half Amerikaantje terug hah en dat willen we niet. Geniet, en Ja we willen Graag wat Foto`s zien ... Bewijs dus :) Liefs uit Nederland xxx

  • 06 Februari 2012 - 17:48

    Raymond:

    Heey zoon, als ze daar inderdaad achterlopen doet me da denken aan die film van ZOHAN.Je lijkt er wel al een beetje op.alleen nog ff je haar slijlen.

  • 07 Februari 2012 - 09:57

    Leontien:

    Men jij doet ook niks anders als feesten ja! haha! Leuk om te lezen, doet mij terugdenken aan mijn tijd in tha States ;) Geniet ervan!

  • 09 Februari 2012 - 05:36

    Samir Verkuijlen:

    @ Leontien, haha wel ik doe mijn best :P. Ik wil gewoon niks missen (A).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samir

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 13871

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 20 Januari 2014

Eindstage Curacao

10 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Stage America Missouri State University

Landen bezocht: