Dag 10: Las Vegas – Arrival - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Samir Verkuijlen - WaarBenJij.nu Dag 10: Las Vegas – Arrival - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Samir Verkuijlen - WaarBenJij.nu

Dag 10: Las Vegas – Arrival

Door: Samir Verkuijlen

Blijf op de hoogte en volg Samir

26 Mei 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Las Vegas, daar ben ik dan. Ik stapte het vliegtuig uit en het eerste wat ik letterlijk zag was gokkasten. Het vliegveld zelf is een grote Casino. Echt ongelofelijk, dan vonden ze Nederland al gek. Ik ben na aankomst gelijk maar het internet op gegaan om een hostel te zoeken. Ik had er een gevonden voor 17 dollar per nacht, en aangezien ik Nederlander ben, pak ik alles wat goedkoop is. Toen ik aankwam in het hostel was het half 9. En het enige wat ik wou doen was slapen. Ik had me nog maar net ingechecked of er werd al gevraagd door of ik die avond mee uit wou gaan. Ik zei dat ik erg moe was en eigenlijk alleen maar wou slapen. Ze zeiden dat ze het begrepen, maar het wel jammer was omdat ze met een limousine naar een van de grootste clubs en casino’s van Las Vegas gingen, Caesars Palace. Dat wekte toch wel mijn interesse, vooral toen ik hoorde dat het maar voor 30 dollar was. Ook hoefde ik geen entree meer te betalen, wat normaal ook al iets van 15 dollar is. Mijn oer hollandse insinct zei, das een koopje. Dus ik wist nog wat energie uit mijn lijf te pompen en na 1 uur na aankomst zat ik al in de limo. Daar maakte ik ook gelijk weer nieuwe vrienden.

Tijdens de rit zat ik de stad te bewonderen. Ik ben trots op Eindhoven de lichtstad, maar ik denk dat Las Vegas toch echt wel wat meer licht verbruikt op een avondje. Letterlijk alles was verlicht. Ook hebben ze van alles nagemaakt in Las Vegas. Zo stond er de Eifeltoren, the golden gate bridge, statue of liberty, pyramides en nog wel wat meer dingen. Ik blijf me ook verbazen hoe groot gebouwen kunnen zijn in Amerika. Caesar’s Palace was een van de grootste plaatsen die ik had gezien. Hotel, club en casino zit gewoon in een groot gebouw.

Omdat ik na 2 dagen bijna niet slapen en na al dat reizen toch wel wat energie kon gebruiken, wou ik een redbull wodka hebben in de club. Dit was maar voor een schijn prijsje van 18 dollar. Een biertje shit kostte 13 dollar. Ik heb de redbull wodka maar gekocht, en als echte Nederlander deed dat pijn, maar op dat moment doe je alsof geld natuurlijk geen rol speelt. Wat stom is want waarom zou ik anders in een Hostel van 17 dollar per nacht zitten.. Maar goed. Later heb ik de kracht van mijn Nederlandse ik weer gevonden. Ik herinnerde me dat vrienden van mij ook wel is naar de Casino gingen en lekker aan de zuip gingen. Bij gokkasten wordt namelijk wel is gratis drinken wordt aangeboden voor big spenders.

Ik ben dus naar wat gokkasten gegaan, en zette maar 1 cent in per lijn wat me maar 15 cent per keer kostte. Na lang genoeg wachten kwam er een serveerster langs en werd er drank aangeboden voor de big spender. Ik heb voor 3 dollar flink wat plezier gehad die avond.

Verder ben ik ook super veel Nederlanders tegen gekomen. Een half jaar lang kom ik niemand tegen, en in Las Vegas duiken de Nederlanders ineens op. Denk dat ik totaal iets van 5 Nederlanders ben tegen gekomen in Las Vegas.

Na een toffe nacht ben ik terug naar de hostel gegaan en, eindelijk gaan slapen.

• 31 Mei 2012 - 18:52

Jeanny:

hahaha , ja je moet idd wel creatief zijn als arm rondtrekkend studentje :P

Take care & Enjoy heel veel liefs :-D xx