Einde van mijn stage en het begin van mijn reis. - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Samir Verkuijlen - WaarBenJij.nu Einde van mijn stage en het begin van mijn reis. - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Samir Verkuijlen - WaarBenJij.nu

Einde van mijn stage en het begin van mijn reis.

Door: Samir Verkuijlen

Blijf op de hoogte en volg Samir

18 Mei 2012 | Verenigde Staten, Saint Louis

Mijn stage is dan eindelijk tot een einde gekomen en daarmee ook mijn schoolsemester in MSU. De laatste 2 weken heb ik 60 uur per week gewerkt om alles af te ronden, maar het heeft me beloond. Ik heb een A- gekregen in Nederlandse standaarden is dat een 8.5/10. Ik werk al een paar weken naar de laatste dagen toe maar het is nogal moeilijk om iedereen gedag te zeggen. Ook kijk ik wel uit naar mijn reis maar ik moet zoveel nog regelen dat ik wou dat ik meer tijd had. Mijn semester is zo snel voorbij gegaan. Ik heb zoveel vrienden gemaakt en ik weet dat ik vele van hun nog wel een keer zal zien.


1 dag voor de grote reis:
Het is donderdag, en ik heb nog maar 1 dag voor dat ik ga reizen.
Eigenlijk kijk ik er nog niet naar uit omdat ik nog zoveel dingen moet regelen. Ik heb mijn projecten, moet mijn koffer opsturen, moet nog verschillende mensen spreken voor ik ga reizen, mijn tickets regelen, plaatsen om te slapen, en nog veel kleine andere dingen. Ik vraag me af hoe ik dit allemaal nog ga doen. Daarbij is er een afscheidsfeest vanavond, met veel goede vrienden van me waar ik wel naar uitkijk maar ik wou dat ik wat meer tijd had. Ik heb mijn backpack grotendeels gepakt en mijn koffer.


1e dag van mijn reis.
Dit was een drukke en hectische dag. Te weinig tijd om gedag tegen iedereen te zeggen, en nog steeds een paar belangrijke dingen moesten er gebeuren. Ik moest nog steeds mijn koffer opsturen naar Nederland en ook wist ik nog in hemelsnaam niet hoe en waar ik bleef slapen vandaag. Het enige wat ik wist was dat ik met een vriendin naar St Louis kon meerijden om 17:30, wat ik heel tof vond. Vanuit daar wou ik de trein naar Chicago Pakken.

Wel had ik een super tof afscheidsfeest gehad met mijn vrienden, we hadden foto’s gemaakt voor onze Saoedi vrienden waar we heel veel tijd mee hebben doorgebracht. Mijn 21e verjaardag heb ik in hun appartement kunnen houden waar ik ze nog steeds dankbaar voor ben. De foto’s hadden we op de wc gemaakt met 21 vrienden waar we de raarste poses hadden. Ze vonden dit heel tof, en hun zelf hadden ook een verassing voor ons, wat ik echt niet had verwacht. Ze hadden een party bus geregeld wat extreem vet was. Je gaat letterlijk in een bus waar muziek wordt gedraaid en wordt gedronken en gedanst terwijl het rond rijd. Na dat heb ik afscheid van iedereen genomen, en ook op de dag van mijn vertrek ben ik gelukkig nog wat mensen tegen gekomen en heb ik afscheid kunnen nemen.

Na wat gestress met mijn koffer sturen, mijn harde schijf terug brengen en wat andere kleine dingen vertrok ik met Emily richting Saint Louis. Na 5 uur rijden kwamen we dan eindelijk aan. Nu was het probleem nog alleen een goedkope hotel vinden. Alles was over de 100 dollar en de goedkopere waren te ver weg zodat ik een taxi moest nemen. Uiteindelijk heb ik mijn zielige pokerface opgezet bij een hotel en kreeg ik een kamer voor 59 dollar wat normaal 120 was. Na dat heb ik gedag gezegd tegen Emily en ben ik na 3 dagen heel weinig slapen lekker lang gaan uitslapen.

  • 22 Mei 2012 - 06:12

    Jeanny:

    Ja, jou Pokerface werkt meestal wel :-D

    Take care, Liefs mama xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samir

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 13858

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 20 Januari 2014

Eindstage Curacao

10 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Stage America Missouri State University

Landen bezocht: