Meanwhile in America - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Samir Verkuijlen - WaarBenJij.nu Meanwhile in America - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Samir Verkuijlen - WaarBenJij.nu

Meanwhile in America

Door: Samir Verkuijlen

Blijf op de hoogte en volg Samir

25 April 2012 | Verenigde Staten, Springfield

Hello ladies and Gentlemen,

Aangezien ik al zo lang geen post meer had geplaatst dacht ik vandaag (3 uur s'ochtends) dat het maar weer is tijd werd voor een post.

Deze afgelopen anderhalve maand is er super veel gebeurd. Sinds mijn verjaardag heb ik niks meer gepost. Dit is niet omdat ik nu kan drinken en dus altijd in een dronken staat ben, maar gewoon puur omdat de tijd zo snel voorbij is gegaan (voor mij althans). Ten eerste heb ik Spring break gehad en ben ik naar Florida gegaan. Ik ben eerst in Panama City Beach geweest, waar MTV was en een ongelofelijke vette tijd heb gehad. Uitgaan was daar echt tof. Vervolgens zijn we 1 dag naar Clearwater geweest wat een mooi rustig stadje is. Na Clearwater zijn we naar National Everglades geweest, waar ik alligators heb gezien. Ze zaten gewoon letterlijk langs de weg terwijl we aan het rondrijden waren. Ook heb ik een super vette boot tocht gehad door een moeras. We zijn met een zogenaamde “Airboat” gegaan.
Btw met we bedoel ik: mezelf, Jean, Sofie, Cami, Estelle en Michelle. We zijn met een groep van 15 man naar Panama City Beach gegaan, maar vervolgens daarna opgesplitst. Ik heb de rest van Florida met deze vrienden gezien.

Na National Everglades kwamen we aan in Key West. Key West is een van de mooiste plaatsen die ik ooit gezien heb. Ook is het, het meeste zuidelijkste punt van de Verenigde staten. In Key West heb ik 2 uur gejetskied wat maar 60 dollar koste. Het toffe eraan was, was dat we met de jetski ook gelijk een tour kregen door alle eilanden. Dus het was tof om met volle snelheid over die golven te springen, maar we kregen ook gelijk alle mooie plaatsen te zien in Key West. Vervolgens heb ik daar ook nog gesnorkeld in het de 3e grootste Coral rif van de wereld. Wat ook echt heel indrukwekkend was.
Uiteindelijk na 3 geweldige dagen in Key West zijn we doorgegaan naar Miami.

Miami zelf was heel erg tof, maar ik vond het, om heel eerlijk te zijn, niet heel erg indrukwekkend. Ik heb daar een super toffe tijd gehad, en South Beach is super tof om uit te gaan, maar het volk wat er rond liep was niet mijn soort volk, als ik dat zo mag zeggen haha. Wel heb ik daar Swedish House Mafia gezien. Dit was echt super super super tof, en koste natuurlijk flink wat. Ook heb ik daar een Cubaanse sigaar gerookt, waarvan het filmpje op facebook staat.
Na dit alles zijn we terug gegaan met het vliegtuig.
Dit alles was wel 1 dag later dan gepland, omdat we onze vlucht hadden gemist. Nadat we waren ingecheckt kosten het ons om door de controle te komen nog een anderhalf uur. Zelfs toen waren we 10 min nog voor vertrek op tijd maar lieten ze ons helaas niet meer in. Wat resulteerde dat we de avontuurlijke weg hebben gepakt en vervolgens in Chicago vast kwamen te zitten en ik daar nog 5 uur rond heb gelopen in mijn Miami kleding, wat overigens zeer koud is.

Na deze super toffe Spring Break ben ik naar een Conferentie in San Antonio Texas met mijn werk geweest. Dit was na dat ik nog maar 2 dagen terug was van Spring Break. San Antonio was echt super mooi en tof. Ook op de conferentie heb ik me goed vermaakt. Maar voornamelijk de avonden waren geweldig. Na 5 dagen San Antonio en een Spring break zou je denken dat het normale (of ja normaal) leven weer zou oppakken. Gelukkig kwam toen weer het easter weekend. Wat resulteerde dat ik na 3 dagen terugkomst van San Antonio met 3 belgische vrienden: Fabio, Apostollo en Ricardo naar Kansas City ben gegaan. Vervolgens heb ik daar de voetbal wedstrijd Kansas City Sporting vs Galaxy (waar David Beckham tegenwoordig speelt) gezien. Ook zijn we daar het nachtleven gaan verkennen.

Na dit alles kwam ik weer terug in Springfield.

Tuurlijk heb ik ook nog mijn stage en schoolvakken maar dat doe ik er allemaal tussendoor :P :P. Ik heb onlangs een beoordeling gehad van mijn supervisor en die was zeer tevreden. Ook realiseerde ik me onlangs dat mijn verdiensten niet $7000 per jaar voor de school besparen, maar $35000. Vandaar dat ze natuurlijk zo blij zijn met mij. Verder heb ik al 2 vakken afgesloten hier en heb ik ook 2 certificaten erbij gehaald.

Binnenkort ga ik kamperen met mijn room mate en ga ik na Jefferson City, the Capital of Missouri waar ik ook zeer naar uitkijk.
Ondertussen ben ik weer flink uren aan het draaien om mijn stage af te ronden en ook nog mijn schoolvakken hier af te maken. Ik vind dit natuurlijk allemaal niet erg want ik heb een geweldige tijd hier. Het is alleen nog maar 3 weken en dan moet ik al weer gedag zeggen tegen iedereen die ik hier heb leren kennen.
Deze gedachten vind ik helaas een beetje treurend, want zoals Nik Timmermans me van te voren al had gewaarschuwd zijn de maanden letterlijk voorbij gevlogen.

Over 5 uur sta ik weer lekker op en ga ik weer vrolijk naar het werk. Ook hier ligt de druk steeds hoger omdat de implementatie van het systeem heel dichtbij gaat komen.

Ik hoop dat deze post het goed maakt, na anderhalve maand niks meer te update. Maar ik heb het letterlijk te druk gehad om dit allemaal te posten.

Hoop dat jullie het volgende verslag ook weer volgen,

See ya.

  • 25 April 2012 - 08:27

    Jeanny:

    Lieve Samir, ook al wist ik het meeste al, toch weer leuk zo`n verslag te lezen ... en sorry maar ik vind het niet erg dat het snel gaat :-D ... Natuurlijk een beetje Jaloers, op wat je allemaal ziet & mee maakt. Maar je zo gegund <3 Take care, vooral als je over 3 weken gaat rondtrekken. Geniet van de tijd die je nog hebt in Amerika !! Heel veel liefs Mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samir

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 13867

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 20 Januari 2014

Eindstage Curacao

10 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Stage America Missouri State University

Landen bezocht: