Al 2 weken verder. - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Samir Verkuijlen - WaarBenJij.nu Al 2 weken verder. - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Samir Verkuijlen - WaarBenJij.nu

Al 2 weken verder.

Door: Samir Verkuijlen

Blijf op de hoogte en volg Samir

24 Januari 2012 | Verenigde Staten, Springfield

Het is al een tijd geleden dat ik dit heb geüpdatet, maar door alle hectiek ben ik er vrijwel niet aan toe gekomen.

2 weken geleden kwam ik aan in New Ark, en 8 uur verder belande ik in Springfield.
Er is in die tussentijd al veel gebeurd, ik heb al veel vrienden gemaakt in deze korte periode en is dus ook van de redenen dat ik het weinig heb bijgehouden. Om even aan te geven, ik heb nog maar een week een amerikaans nummer en de telefoon zit nu al vol met 150 inbox berichten.

De eerste 4 dagen ben ik vrijwel alleen maar uitgeweest. R&B wordt hier voornamelijk in de clubs gedraaid, en is wel ff wennen, maar ik denk dat ik mijn draai wel heb gevonden (A). Ook werd ik bij aankomst al voor 2 houseparty's uitgenodigd. En heb ik beerpong gespeeld op zijn amerikaans.

De eerste dagen hebben we een beetje de Amerikaanse cultuur leren kennen: wallmart, mac donald, taco bell, apple bees, starbucks :P. Maar ook zijn we de eerste zondag naar een Basketball wedstrijd geweest van het schoolteam MSU Bears.
En ben ik in een super grote survival shop geweest genaamd Bass Shop Pro. Geweren, bbq sets tot boten zijn daar te koop. Raar maar wel tof :D.

Ik heb na een paar dagen gelijk mijn skateboard gekocht. Ik was er zo blij mee, maar helaas is die ook weer 3 dagen later gestolen. Dit gebeurde helaas op het voetbalveld toen ik met de exchange students aan het voetballen was. Niks aan te doen, alleen beetje jammer.

Maar het goede nieuws is, is dat mijn halfbroer me dezelfde week via facebook contact heeft gezocht. Ja misschien een shock voor sommige. Maar ik heb een half broer ;). Het is een super toffe gast, en na een paar uur praten met hem kwamen we al snel achter dat we erg veel op elkaar lijken, qua denken, qua praten, en qua keuzes maken in het leven.

Ik ben dus ook gewoon zeer positief in alles en zie mijn skateboard als een perfecte ruil voor mijn lang verloren broer :).

Verder heb ik nu mijn 2e week school. En doe ik een stage. Ik heb een tof project gekregen als stage, waar ik 25 uur in de week aan werk. Verder heb ik nog iets van 12 uur les in de week en heb ik nog toetsen en huiswerk. Misschien een beetje veel, aangezien de meeste mensen hier alleen 12 uur school volgen, maar goed ik zie het dan ook als een uitdaging en vermaak me dan ook prima hier.

Ik dank jullie alle weer voor het lezen, en zal (nu dat ik mijn nieuw Mac ook weer heb uitgezocht) wat vaker een update posten.

Greetz,
Samir Verkuijlen.

  • 24 Januari 2012 - 09:28

    Jeanny Verkuylen:

    Fijn dat we weer eens een verslag te lezen krijgen, He Koen ?? Ook al was ik met meerdere natuurlijk wel al op de hoogte van je vele feestjes etc. Het is toch extra leuk om het hier nog eens `n echt verslag te lezen. En ben blij dat je zo positief in het leven staat, want idd een skateboard is geen slechte deal voor een lieve halfbroer. Super voor je, dat jullie elkaar (weer) gevonden hebben !!
    Doe M de groetjes van me.
    O ja wel graag wat Foto`s hier ... want je hebt er nu een prima camera voor ... dus schieten maar ... hah.
    En nu dat bed in, het is bij jou al half 4 snachts.
    Liefs kus kus

  • 24 Januari 2012 - 09:44

    Jeanny Verkuylen:

    Tjee ik zie dat het bij jullie nu 22 graden is ?? en `n paar dagen geleden nog min 9... echt extreem wisselend weer daar ... dus trek maar een korte broek... onder je lange broek aan, of andersom mag ook,hah truste x

  • 24 Januari 2012 - 14:17

    Samir Verkuijlen:

    Ja dat weer klopt niks van op deze site. het is gewoon nog -2. En toen ik het verslag typte was het echt geen 22 graden het was 3 uur in de ochtend. Daarbij klopt de tijd ook niet, snap er niks van waarom die site het zo raar aangeeft maar niks aan te doen.

  • 24 Januari 2012 - 14:48

    JacquelinQuaedackers:

    Samir leuk om te lezen hoe het met je gaat in Amerika !

  • 24 Januari 2012 - 15:27

    Jeanny Verkuylen:

    Och Samir maakt niet uit, iedereen hier Juist Stik jaloers ... omdat het daar "23 graden" is ... en hier miezerig koud weer ! En de tijd we weten dat we 7 uur achteruit moeten ( tellen ).
    En je weet het Amerikanen verdraaien Alles ... Barack Obama is helemaal geen president van USA, dat willen zo ons laten geloven.

  • 26 Januari 2012 - 12:42

    Simone:

    Nou ben ik toch wel ff benieuwd hoe jouw naam nou op zn Amerikaans uitgesproken wordt. Ik dacht aan iets van "Semmaijèr" ofzo :P.

    Tof dat je t zo leuk hebt daar!
    Groetjes uit NL.
    xx

  • 27 Januari 2012 - 20:39

    Samir Verkuijlen:

    @ simone. Verrassend genoeg, wordt mijn naam gewoon goed uitgesproken. Veel mensen hebben er hier helemaal geen moeite. Hetzelfde als in Nederland eigenlijk. Mijn achternaam daarentegen durft niemand aan te beginnen :P.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samir

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 13863

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 20 Januari 2014

Eindstage Curacao

10 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Stage America Missouri State University

Landen bezocht: