Because I'm happy... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Samir Verkuijlen - WaarBenJij.nu Because I'm happy... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Samir Verkuijlen - WaarBenJij.nu

Because I'm happy...

Door: Samir Verkuijlen

Blijf op de hoogte en volg Samir

14 Oktober 2013 | Curaçao, Willemstad

Beste mensen,

Het is al weer ff geleden dat ik een verslag heb gepost, daarom nu ook een langer verslag. Ik ben dan ook benieuwd wie dit dan helemaal leest.

Ik maak ontiegelijk veel mee hier en ben zo veel bezig geweest met mezelf dat ik eerder geen tijd had om iets te posten. Wat kan ik zeggen, ik ben echt dolgelukkig en zo blij dat ik hier naar toe ben gegaan. Wederom zijn de impulsiefste keuzes uit mijn leven vaak de beste keuzes die ik maak, waaronder Amerika, Curaçao en mijn studie.

In mijn vorige verslag gaf ik aan dat ik hier naar toe ben gegaan om mezelf helemaal terug te vinden, en ik kan zeggen dat het zeer zeker is gelukt. Ik heb de afgelopen maanden me zoveel bezig gehouden met mijn afstudeerproject maar ook met mezelf. Dan bedoel ik niet alleen maar feesten wat velen zullen denken, maar gewoon weer uitzoeken wie ik ben, en daar ben ik nu wederom weer helemaal uit. Met als gevolg dat ik mijn eigen waarde ken en weer dezelfde extreem (positieve) energie voel als net na mijn avontuur in Amerika, maar dit keer verdubbelt ^_^ . Dit uit zich in het feit dat ik ontiegelijk veel uren achter elkaar kan draaien zonder moe te zijn, kan feesten, extreem zelfverzekerd weer ben, sport in de brandende zon en met 4 a 5 uur slaap gemiddeld per dag kan rond komen. Ik heb ook meerdere keren voor elkaar gekregen om 50 uur niet te gaan slapen en gewoon ging feesten, werken, werken aan mijn afstudeer project en sporten. Ik moet wel toegeven dat ik daarna niet genoeg had aan 5 uur slaap maar wel aan 10 ;).

Verder ben ik zo blij dat ik weer dezelfde instelling heb als na Amerika, en dat is dat alles mogelijk is. Ik zelf heb dit al verschillende keren gezien en dit is voor mij de waarheid, alleen is het gewoon soms moeilijk om daarin te blijven geloven als alles bij jezelf en om je heen naar de klote gaat. Daardoor ben ik het zelf ook vergeten en door dit besef wederom weer te hebben ben ik 1000x gelukkiger omdat ik overal weer kansen in zie, in plaats van het afwachten op een kans.

Ik denk ook dat een van de grootste fouten die mensen maken (en wat ik zelf ook vaak zat heb gedaan) is externe factoren de schuld geven. Ook al kan je niet altijd controle hebben op hoe mensen of de omgeving op je reageert, je kan wel controle hebben over hoe je er zelf op reageert. Je kan op de grond liggen janken, alles & iedereen de schuld geven en daar blijven liggen, of je kan opstaan en werken naar dat punt waar je wilt zijn. Het is aan jezelf of je wilt blijven veranderen en ontwikkelen. Ik denk dan ook dat succesvolle mensen vaak succesvol zijn omdat ze simpel weg gewoon vaker gefaald hebben en daarvan hebben geleerd, en net zo lang door zijn gegaan tot het ze lukte.

Je kan me zien als een te extreme optimist of een slecht geïnformeerde pessimist. Hoe het ook wendt of keert, ik denk dat dit het verschil maakt en daardoor mensen datgeen voor elkaar krijgen wat anderen als een wonder, talent of geluk beschouwen.

Ik typ dan ook met een grote glimlach dit verslag omdat ik zo abnormaal goed in mijn vel zit en in alle aspecten van het leven (werk, gezondheid, liefde, geluk, vrienden, prestaties, sporten) wederom mogelijkheden en kansen zie. En zeker voor mensen zoals ons die uit zo’n mooi land als Nederland komen en zo’n geweldige basis krijgen. Jammer dat velen dit niet en misschien nooit zullen beseffen en zien.

Anyway, dit zijn de soort gedachtes die de laatste maanden buiten mijn stage om door mijn hoofd gaan en ik vond dat leuker om te sharen dan de hoeveelheid alcohol die er al door mijn lichaam is gegaan de afgelopen maanden of hoe bruin ik wel niet ben geworden.

Verder ben ik super blij want mijn moedertje komt over een paar weken hier naar toe en kan ik niet wachten om haar weer te omhelzen. Op mijn pa en lief zusje en big bro, moet ik helaas nog maar even wachten. Het was weer een lang stuk tekst, maar heel erg bedankt als ik je aandacht zo lang kon vasthouden. Thanks for reading en een zonnige groet uit Curacao.

Samir Verkuijlen.

  • 14 Oktober 2013 - 11:25

    Jeanny:

    Gaaf stukje Samir, mooi gezegd ! & Yeahhh Nog maar 9 daagjes :-D :-D xx

  • 14 Oktober 2013 - 12:01

    Lieke :

    Goed bezig Samir!
    Lekker jezelf door blijven ontwikkelen daar
    Erachter komen wat jij echt nodig hebt
    Nodig hebt om je ik te kunnen laten zien
    Nodig hebt om gelukkig te zijn met jezelf en
    welke mensen om je heen jouw gelukkig maken
    en welke mensen dat niet doen en
    nagaan waar dat aan ligt...
    Succes mannetje en niet bruiner worden dan ik!:p Xxx

  • 14 Oktober 2013 - 13:27

    Norman Megens :

    Mooie post, ben kennis van je moeder. Veel plezier samen. Veel Geluk. Groetjes norman

  • 14 Oktober 2013 - 17:49

    Louis V Aerle:

    Mooi geschreven Samir, ge bent goed bezig.. Jullie Mam kan ook niet wachten om jou te zien.. Succes nog en de hartelijke groeten uit Eindhoven!!

  • 14 Oktober 2013 - 18:16

    Mieke:

    Blij dat het zo goed met je gaat, geniet ervan

  • 14 Oktober 2013 - 23:04

    Samir :

    Thanks for de reacties allemaal.
    Ik heb veel mooie en leuke reacties al mogen ontvangen en blij dat dit zo goed wordt ontvangen. Leuk om het te lezen ^_^.

    Hoop dat het met iedereen ook gaat in Nederland.
    Greets from Curacao.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samir

Actief sinds 08 Jan. 2012
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 13852

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2013 - 20 Januari 2014

Eindstage Curacao

10 Januari 2012 - 30 Juni 2012

Stage America Missouri State University

Landen bezocht: